Ξένες Γλώσσες & Πληροφορική Πότε , πώς , που ;

Κάθε χρόνο έρχονται γονείς και με αγωνία μάς θέτουν το ερώτημα: «πότε πρέπει τα παιδιά μας να ξεκινήσουν την ξένη γλώσσα και την πληροφορική;» Για εμάς, η απάντηση είναι πάρα πολύ απλή, αλλά και για τους γονείς, δικαιολογημένα, η απάντηση στο ερώτημα φαντάζει αρκετά δύσκολη. Οι γονείς φοβούνται ότι, επειδή το παιδί είναι στις πρώτες τάξεις του δημοτικού θα δυσκολευτεί, μπερδεύοντας τα ελληνικά με την ξένη γλώσσα, ενώ ταυτόχρονα θα κουράζεται πολύ και ενδεχομένως «δεν θα τα πάρει με καλό μάτι».

Οι επιστήμονες ερευνητές που ασχολούνται με θέματα διδασκαλίας παρατηρούν ότι «η ικανότητα ενός παιδικού μυαλού να μαθαίνει είναι αντιστρόφως ανάλογη με την ηλικία του», ενώ τονίζουν ότι τα παιδιά μέχρι το 12ο έτος της ηλικίας τους αφομοιώνουν ιδιαίτερα εύκολα ξένες γλώσσες διότι αφενός ο εγκέφαλός τους δημιουργεί σχετικά εύκολα νευρώνες αφετέρου οι φωνητικές δυνατότητές τους είναι ανοιχτές σε κάθε νέο ήχο και μπορούν να διαμορφωθούν ανάλογα. Το αποτέλεσμα είναι προφανές: Τα παιδιά που αρχίζουν από πολύ μικρά την ξένη γλώσσα απορροφούν γνώσεις σαν σφουγγάρι, ενώ αποκτούν τη σωστή προφορά.

 
Συνεπώς , η καταλληλότερη ηλικία για να ξεκινήσει να μαθαίνει κάποιο παιδί Αγγλικά και Πληροφορική είναι η  Β΄ Δημοτικού . Επίσης μπορεί να ξεκινήσει μια δεύτερη ξένη γλώσσα (Γαλλικά ή Γερμανικά ) στην Δ΄ ή  Ε΄ Δημοτικού . Έτσι κατορθώνει με το τέλος του γυμνασίου να ολοκληρώσει τις σπουδές του σε δύο ξένες γλώσσες και πληροφορική .

Φυσικά, για να ισχύσουν αυτά που προαναφέραμε, πρέπει:


 
Η μέθοδος διδασκαλίας να διαθέτει το κατάλληλο διδακτικό υλικό που, αφενός μεν κερδίζει το ενδιαφέρον των μικρών μαθητών και αφετέρου έχει το στοιχείο της εναλλαγής, διότι, ως γνωστόν, τα παιδιά αυτής της ηλικίας δεν μπορούν να συγκεντρωθούν για πολύ στο ίδιο αντικείμενο.

Η χρήση εποπτικών μέσων (κασετόφωνο, video,computer, multimedia κ.λπ.), τα οποία να είναι βασικά καθημερινά βοηθήματα στη διδασκαλία.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένο να εφαρμόσει συγκεκριμένες και αποκλειστικές μεθόδους διδασκαλίας. Η καθηγήτρια πρώτη και πάνω από όλα έχει την ευθύνη να ενθουσιάσει το παιδί, να το κάνει να αγαπήσει τη γλώσσα και ταυτόχρονα να του δώσει γερές βάσεις για τη συνέχεια.

Να έχουν δημιουργήσει έναν κατάλληλα διαμορφωμένο χώρο, αποκλειστικά για τους μικρούς αυτούς μαθητές, γιατί το παιδί πρέπει να αισθανθεί ότι λειτουργεί σε έναν χώρο διαφορετικό από αυτόν του σχολείου, γιατί εκεί θα κάνει πράγματα που του αρέσουν και το διασκεδάζουν

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Πώς να αντιμετωπίσετε ένα παιδί με εχθρική συμπεριφορά

Δυσλεξία και ξένες γλώσσες

Ways of helping students to remember vocabulary